Aktiviteter

Bygdegårdens lokaler kan bokas av både medlemmar och de som inte är medlemmar. Medlemskap ger rabatt på privat bokning.

Vad vill du att bygdegården ska fyllas med för aktivitet? Kom med förslag och bidra till en levande bygdegård!

Exempel på aktiviteter som styrelsen och medlemmar arrangerar:

• Sommarmarknad
  • Julmarknad
  • Eldfest
  • Biokvällar
  • Pubkvällar (endast medlemmar kan delta)
  • Teaterföreställningar för barn
  • Föreläsningskvällar
  • Entusiastbilträff
  • ValborgsfirandeI gymnastikhallen hålls t.ex. varje vecka gymnastik som är mycket populär. Det är Tynningö IF som arrangerar det i bygdegården.

Det finns också en lekplats med leksaker utanför bygdegården där ni kan träffa andra barnfamiljer.
I bygdegården finns t.ex. pingisbord att hyra för medlemmar för 50kr/ timme, så varför inte hyra  och utmana kompisar och grannar?

Det finns utrymme för väldigt många aktiviteter och det är du som medlem som kan bidra med ditt engagemang och idéer om vad som vi kan arrangera i bygdegården.
Exempel ovan är endast exempel på aktiviteter som brukar anordnas av styrelsen och medlemmar.
Vid alla aktiviteter behöver vi hjälp med olika saker.
Exempel på det kan vara koka kaffe, servera korv, ställa i ordning bord och hjälpa till att städa efteråt. Du bidrar efter din egen förmåga.
Om du är intresserad av att hjälpa till får du gärna informera styrelsen så kan vi kontakta dig när det arrangeras olika evenemang.