Kommande aktiviteter

Upptäck spännande händelser på Sättraby Bygdegård! Från majbrasa till midsommarfirande, gårdsdagar till loppisar – vår kalender är fylld med gemenskap och roliga aktiviteter för alla åldrar. Missa inte våra populära soppmiddagar med varierande teman. Se vad som är på gång och var med oss i hjärtat av bygden!

11/5

Loppis i bygdegården: 11.00-15.00

Kom och fynda på vår loppis i Sättraby Bygdegård den 11 maj! Alla är hjärtligt välkomna att upptäcka vems ”gamla” som kan bli ditt ”nya”. Om du är intresserad av att sälja dina egna prylar, kontakta Lisbeth för mer information. Det blir en dag full av överraskningar och möjligheter att hitta något speciellt. Vi ses på loppisen!

Kaffe och hembakat fika serveras, likaså enklare sopplunch – det går bra att betala med kontanter eller Swish.

19/5

Fågelmorgon med Per Bengtsson.

Kl. 05:30 – samling vid Kristineholms fd skola på vägen mot Lohärad.

Bär stövlar, ta med fika, kikare och något att sitta på.

Anmälan: Skicka ”Fågelmorgon” och ditt namn till Ingrid på 070-778 2201 eller maila sattraby.bygdegardsforening@gmail.com senast 17/5.

23/5

Hjärt- och lungräddning och hemberedskap med Lena Hedberg från Civilförsvarsförbundet.

Hur kan vi förbereda oss och hjälpa varandra vid kris?

Anmälan: Skicka ”Hemberedskap” och ditt namn till Ingrid på 070-778 2201 eller maila sattraby.bygdegardsforening@gmail.com senast 17/5.

Mer uppdateras närmare, t.ex. om midsommarfirandet 2024 och andra härliga aktiviteter som styrelsen planer för fullt just nu.

21/6 – Midsommar på bygdegården.

Mer information kommer inom kort.