• Hem
  • Nyheter

Verksamhetsplan för Rävemåla Bygdegårdsförening 2021

De planer vi har för årets aktiviteter i Bygdegården under 2021 är:

Verksamhet

• Fortsatt arbete med styrelsens inre arbete.
  • Styrelsen utbildar sig i säker bygdegård.
  • Påbörjar arbete med uthyrningsdel vid positivt besked från Länsstyrelsen och/eller finansiering på annat sätt.
  • Skapa förutsättningar för samarbete mellan olika föreningar för bred service vid arrangemang och uthyrningar.
  • Medlemsregistret ska fortsättas att utvecklas med ett tydligt medlemsregister som även innehåller mailadresser. Detta ska bland annat ligga till grund för vilken avgift som tas ut för uthyrning.
  • Undersöka möjligheter att utveckla ungdomsverksamheten genom Boverket eller arvsfonden.
  • Utveckla hemsidan

Arrangemang

• Corona anpassade aktiviteter genomförs om planering inte kan följas pga pandemi. Inriktat på uteaktiviteter för både vuxna o barn,
  • Loppis en gång på våren och en gång på hösten
  • I mars månad samarrangera musik quiz på hemsidan tillsammans med Skruvs Folketshus
  • Julmarknad/loppis
  • Valborgsmässofirande
  • Konst och hembygdsrundan första helgen i september.
  • Fritidsgården är öppen varannan vecka. Under sportlovet arrangeras disco under våren samt Halloweenfest på hösten.
  • Sommarteater för ungdomar
  • Sista lördagen i november är det tackfest för alla frivilliga.
  • Fortsatt arbete med att öka uthyrningen av bygdegården för kurser, möten, konferenser samt grogrund för en levande bygdegård.
  • Lotterier via nätet