Felanmälan – vem gör vad?

Det är viktigt att alla anmäler fel och risker så snart som man upptäcker dem, så att den ansvariga kan åtgärda problemen. Det är dock inte lätt att veta vem som ansvarar för vad. Nedan följer ett försök till sammanställning:

Trafikverket: Har ansvar för Ormarydsvägan/Solavägen Länk med info om driftsentreprenören.

Nässjö kommun: Har bla ansvar för ”sidogatorna” och belysningen på Solavägen och byrundan. Kommunen ansvarar för förskolan Filuren och äger också en del annan mark i samhället. Länk till Nässjö kommuns felanmälan.

Återvinningen: Om det är fullt eller skräpigt på återvinningen så ska du kontakta Fti. Återvinningsstationen i Ormaryd har id 15983. Länk till Fti.

Samhällsföreningen: Samhällsföreningen sköter lekplatsen, badplatsen, näridrottsplatsen och sjöparken. Samhällsföreningen får viss ersättning från Nässjö kommun för att utföra uppdragen. Länk till områdesansvariga.

Bygdegården: Bygdegården, Solavägen 34, sköts av bygdegårdsföreningen, länk till bygdegårdföreningen.

TT-vallen: TT-vallen sköts av Ormaryds IF, länk till OIF