Om föreningen

Norsbo-Hinsnorets bystugeförening är en ideell förening och omfattar byarna Norsbo, Hinsnoret, Liljesund samt Liljan. Föreningen hade i september 2010, 140 vuxna medlemmar samt 35 barn.

Föreningen har en bystuga som ligger i Norsbo. Det är en gammal skola som är ombyggd till en samlingslokal samt kök och toaletter. Bystugan hyrs ut till medlemmar i föreningen men också till utomstående personer som vill hyra huset för fester eller andra aktiviteter.

Midsommar 2011
Foto: Anders Erikérs

Medlemmar anordnar olika former av aktiviteter under verksamhetsåret både i och utanför bystugan. Mycket av verksamheten riktar sig till föreningens barn. Den stora begivenheten är midsommarfirandet som alltid är årets största tillställning där många medlemmar sluter upp och tar med sig goda vänner.

Övrigt under året firas Valborg, Halloween för barnen, Tomtevandring före jul samt Julgransplundring. Varje år anordnas också en dammiddag samt en herrmiddag där värdskapet går runt till olika medlemmar.  Andra aktiviteter varierar beroende på uppslag från olika medlemmar.

Midsommar 2011
Foto: Anders Erikérs

Att bli medlem

Permanentboende liksom sommarboende i byarna Norsbo, Hinsnoret, Liljesund och Liljan välkomnas som medlemmar.
Medlemsavgiften är 400 kr per hushåll eller 200 kr per ensamhushåll och år. Medlemsavgiften betalas vänligen senast 31 mars till förenings bankgiro 859-1778 eller till nedan Swish

Information via e-post

Om du vill få information via e-post om vad som händer i föreningen så skicka ett mail till info@norsbohinsnoret.se