Om bygdegården

Mörkö Bygdegård ligger mitt på Mörkö mellan E4 Hölö/Riksvägen och Skanssundet (färja) mot Grödinge.

Bygdegården bekostades och byggdes av mörköborna 1953. Bygdegården var till en början en ekonomisk förening men ombildades 1974 av ekonomiska skäl till en ideell förening, Mörkö Nya Bygdegårdsförening. För några år sedan så flyttade även Hölö Mörkö Hembygdsförening in i lokalerna.

Loppisar, marknader, auktioner, pubkvällar och privata arrangemang utgör stommen i vår verksamheten.

Bygdegården ligger i ett naturskönt läge där Tormestaviken, som är en del av vattenvägen mellan Södertälje och Östersjön, bitvis skymtar fram. Lokalen är mycket populär att hyra för t ex bröllop, födelsedagar och övriga fester. Men även för möten  och kurser.

Mörkö Bygdegårdsförening arbetar ideellt.

All förtjänst går till underhåll av bygdegården.