• Byte av tak

Nedplockning av tegelpannor samt målning

Tack alla som kom och hjälpte oss i söndags!

Här följer lite bilder från dagens arbete

Vi söker er som har möjlighet att ställa upp och hjälpa till den 7 juli och/eller den 14 juli!

Bygdegårdens tak behöver läggas om, ett önskemål som funnits några år men fått ge vika för andra renoveringar i fastigheten. I år kom så ett mycket generöst erbjudande från Bordsjö Skogar AB/Hörningsholm som ställer upp med ställning, arbetskraft och material.
Arbetet planeras ske under juli månad med start den 7 juli.

Uppgiften vi behöver hjälp med, är det momentet Hörningsholm inte utför, att plocka ner teglet från taket och sedan stapla det för försäljning.
Därför ber vi, Bygdegårds- och Hembygdsföreningen, om frivillig hjälp bland sina medlemmar och bekanta med att plocka ner teglet, med början på södra sidan, packa på pallar för försäljning samt även hjälpa till med att måla vissa delar av huset.
Datum söndag 7 juli.

Bordsjö Skogar AB/Hörningsholm byter takpapp och läkt samt lägger på nytt taktegel.

Sedan ska samma sak ske på takets nordsida, preliminär nerplockning 14 juli, se hemsida för eventuell uppdatering.

Det behövs även frivilliga som kan sköta markservicen som mat- och kafferaster för de som befinner sig på taket.

Ni som är frivilliga för takarbetet bör ej vara över 60 år och inte vara allergiska mot getingstick.

Intresseanmälan och/eller frågor sker till respektive förenings ordförande via SMS.
För Bygdegårdsföreningen är det Urban Törnqvist, telefon 070 737 02 05.
Det går också bra med e-post till bygdegard@morko.se