Sommarbrev

Ärade nya & gamla medlemmar!

Sommaren står i blom & snart är bygdegården klar!

Välkomna nya och gamla medlemmar samt TACK till dig som redan skänkt en gåva till vår takomläggning!

Håll ut & håll i, om ngr få månader slår vi upp portarna till en välutrustad, välplanerad och mycket fin bygdegård! #allmännaarvsfonden.

I vårt hus händer följande närmast i tiden

Vid EU-valet nu på söndag, öppnar vi salen för alla som kommer och ska rösta. Bygdegården är fortfarande en byggarbetsplats, men av tradition brukar valen utföras här i huset, så även detta EU-val, sönd 9/6, från 08:00-20:00.

Salen har inte påverkats av bygget, men har fungerat som förvaring. Du som ska rösta använder ingången vid scendörren, där det finns en ramp på bakgården, parkera nere på stora parkeringen vid väg 161.

Därefter blir det Fiberårsmöte lörd 15/6.

Vårt tak

Vårt tak behöver läggas om. Som ni vet har vi påbörjat en insamling bland bygdebor, sommargäster och företagare på Bokenäset. Vi är försiktiga med att ta banklån i dessa tider men hoppas att vi på sikt ska kunna samla in och spara intäkter från olika evenemang, samt fortsätta söka medel från stiftelser och olika organisationer. Då borde vi tillslut få ett nytt tak på vår bygdegård.

Som företagare är det besvärligt att sponsra och samtidigt kunna göra avdrag. Igengäld kan bygdegården bjuda reklamplats på en skylt i bygdegården och på Sociala medier. Företagare erbjuds också faktura. Reklamplatsen kan ha olika storlek på skylten utifrån summan vi får från företaget. Beslut ska formuleras och klubbas inom snar tid. Vi har inte hunnit med att fundera så mycket på det här ännu.

Vi har erbjudits spik till takomläggningen av ett företag med lokal anknytning om vi fixar omläggningen av tegelpannor på ideel basis, vilket vi har svårt att klara av med det underlag vi hittills har med ideella krafter. Då skulle vi behöva en stor grupp yngre människor som obehindrat kan klättra på tak  och vara beredd på att bjuda på ett antal timmar under nästa vår. Hör av er om ni är ett gäng som vill vara med och bidra till en bygdegård med hållbarhet i flera generationer framöver utan att bygdegården ska sträva med för stora banklån.

Aktiviteter – Bokenäs Bygdegård

Ta kontakt med oss om du vill vara en aktiv medlem, i sommar kommer det att vara en del pyssel med måleri, städ och upprustning inför slutförande och uppstart i aug och september!

Lörd 21 sept  (Save the date) heldag

VÄLKOMNA! Fri entré!

Lörd 31 aug kl 10-14

inbjuds du till vår 1:a höst- skördemarknad med mixat utbud. Här har vi kafé med hembakt och från vårt nya stortillagningskök serveras ngt matigt! Visning av vår nya bygdegård!

Följ, gilla och dela oss gärna på Sociala medier; FB Bokenäs Dragsmarks bygdegårdsförening, Instagram Bokenäs bygdegård och vår egen hemsida Aktiviteter – Bokenäs Bygdegård

Ha överseende med att vi inte alltid är helt uppdaterade trots att vi försöker!

Lörd 19 okt förmiddag

Barn & familjeteater – håll utkik efter förbokning av biljetter! Pjäsen som handlar om katter vänder sig till en stor åldersgrupp! Mer information kommer!

Lörd 26 okt kl 19:00

POMMAC

Bjuds ni in till en helkväll med vårt favoritband, som kan det där med att skapa musikalisk stämning och som nästan blivit Bokenäs bygdegårds husband! Boka redan nu! Marita V 0725515420 & Agneta 072 5640211!

Luncher

Måndagarna 7/10, 4/11  &  lördag 7/12 i samarbete med Bokenäs pensionärer

Kafé

kl 11:00 – 13:00

Måndagarna 21/10, 11/11 & 16/12 i samarbete med Bokenäs pensionärer.

Stickkafé och yoga kommer åter igång i våra lokaler i höst! Vi försöker också starta dans, matlagningsträffar/kurs med storköksutrustning. Välkommen med den idé du vill förverkliga i Bokenäs bygdegård!

Varmt välkomna till Bokenäs bygdegård framöver som deltagare i något evenemang, eller som hyresgäst! Som du vet; har du några timmar till övers får du gärna tillbringa dem i bygdegården på olika vis. Finns egentligen alltid något att sätta händerna i. Hoppas att något av våra evenemang tilltalar dig, på återseende, viktiga medlem hos oss!

Midsommarhälsningar Styrelsen Bokenäs Dragsmarks bygdegårdsförening