Information

Välkommen till vår fina bygdegård som ligger ca 8 km från Falun. En perfekt träffpunkt för föreningar, privatpersoner och företag i bygden.

Vår bygdegård har en stor sal med plats för ca 85 personer och en mindre sal för ca 15 personer. Bygdegården lämpar sig således för såväl de mindre sammankomsterna som de större – exempelvis sammanträden, jubileum, högtider och familjesammankomster.

Nytt sen 2020 är att vi har en hjärtstartare.

Vi upplever att sällskap på max 80 personer är lämpligt. Den stora salen är utrustad med stor scen och i den lilla salen finns en bardisk.
Porslin finns för ca 85 matgäster samt kylskåp, diskmaskin, värmeugn, kaffebryggare och annat som behövs för storköket. Dessutom ingår wifi via fiber i hyreskostnaden.

Vi tror oss erbjuda kommunens lägsta hyra för lokaler likt denna – varmt välkommen med er förfrågan!

Prisexempel:

Fredag-Söndag 2’500 kronor
Fredag-lördag, lördag-söndag dygn kl 12–12: 1’900 kronor
Övriga dygn 12-12 1’600 kronor

Utrustning tillgänglig för hyra:
Ljudanläggning: PA + 2 mikrofoner (ej medhörning), musikanläggning för CD, data & telefon, takprojektor 200 kronor.

För de minsta har vår Vi Unga-förening ett lekrum
att hyra ut för 100 kronor.

Stora salen med scen
Hall med garderob
Hall med toalett och städ