Dukning

Societetshuset innehåller två rum och ett fullt utrustat tillagningskök. Stora salen kan dukas för drygt 90 personer. Här hittar du lite dukningstips.

Societetshusets verandan vetter mot badhusparken och Öregrundsgrepen.

Det går att duka på många sätt. I stora salens standardmöblering finns åtta bord med måtten 187 x 97 cm. Två av borden har iläggsskivor på 60 cm (ger 240 cm längd). I förrådet finns 13 hopfällbara extrabord i samma storlek som standardborden. Extrastolar finns i förrådet till vänster innanför Forsmarksrummet.

Dukning vid enkelbord ger gott om utrymme för 8 personer per bord. Borden kan också arrangeras som långbord med tungor, se bilderna nedan. Vid behov går det att duka för två personer per bordsgavel.

Det finns porslin för att duka till ca 100 personer. Max 150 personer får samtidigt befinna sig i lokalerna.

Stolsöverdrag, dukar, servetter etcetera får du själv ha med dig. Sådant kan hyras, exempelvis via företaget stolsöverdrag.se. Du kan säkert hitta fler uthyrare om du söker på webben.

Långt honnörsbord med fem korta tungor.
Detaljbild från dukning med fem tungor från långsidan.
Längsgående honnörsbord med tre korta tungor.
Honnörsbord längs kortsida, tre långa tungor.