Hyresvillkor

Om inget annat har överenskommits skall lokalerna vara städade och utrymda dagen efter uthyrningsdagen kl 08.00. Lokalerna är tillgängliga från kl. 11.00 på uthyrningsdagen.

Uppdaterade 2021

Hushållspapper, toalettpapper, pappershanddukar, tvål, kaffefilter samt utrustning för maskin- och handdisk INGÅR i hyran.

Städning, diskning samt linne (dukar och handdukar) INGÅR INTE i hyran.

STÄDNING: Se städinstruktion i städskrubben och Informations-mappen, samt här på sidan.

TOMFLASKOR och BURKAR kan EJ lämnas i soputrymmet utan måste bortforslas genom hyresgästen försorg, igloos finns vid Konsum COOP´s parkering eller vid återvinningsstationen vid Sven Persson hallen Bryggargatan.

Vid utebliven eller undermålig städning anlitar föreningen en städfirma och kostnaden debiteras hyresgästen.

Ordningsföreskrifter:
  • I lokalen får max 150 personer vistas samtidigt
  • Hyresgästen ska vara minst 25 år och ansvarig hyresgäst ska själv närvara vid uthyrningstillfället.
  • Hyresgästen förpliktar sig att väl vårda och aktsamt hantera lokalerna och dess inventarier.
  • Hyresgästen ansvarar för att låta avhjälpa eller ersätta skada eller stöld av inventarier som uppkommer under uthyrningen oavsett om hyresgästen är direkt eller indirekt vållande.
  • Hyresgästen förbinder sig att inte utan särskilt tillstånd av Bygdegårdsföreningen och vederbörande myndighet använda lokalerna för kommersiell verksamhet, utskänkning eller på annat sätt som är förbjudet.
  • Hyresgästen uppmanas att visa hänsyn till Societetshusets grannar.
  • Att spela musik efter 01.00 är absolut förbjudet.
  • RÖKNING/RÖKMASKIN I LOKALERNA ÄR UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER TILLÅTET ! Då går brandlarmet, utryckningskostnad betalas av hyresgästen.
  • Använd inte ”riktiga” glas utanför lokalen med tanke på glassplitter, medtag plastglas. (Snygga champagneglas finns i handeln).
  • Inga stolar på balkongen. Ställ de stolar som inte får vid borden utmed väggarna i salen.
  • Använd vänligen de stolar som finns i förrådet till vänster i Forsmarksrummet på altanen.
  • Skylten med ÖRAT på väggen fungerar som en decibellmätare, får ej övertäckas eller sättas ur funktion. Information finns bredvid skylten.
Fasta priser för saknade eller förstörda inventarier/styck

Kaffekoppar, kaffefat samt glas  25:-
Bestick per styck 20:-
Tallrikar, assietter, salladsskålar, karaffer & tillbringare 20:-
Uppläggningsfat och brickor 250:-
Ett bord   2000:-
Bordsskiva 1000:-
Stol 1000:-

Övriga inventarier ersätts eller återställs i ursprungligt skick efter överenskommelse med hyresvärdens kontaktperson/jourhavande. Har något ”gått i kras” informera jourhavande.