Till Bygdegårdsarrangörer

Hej!

Hoppas allt väl och att ni har haft en fin sommarledighet, även om den nu kanske känns lite avlägsen! Säkert är ni nu igång med höstens arrangemang. Kanske finns det någon lucka för en teaterföreställning med hjälp av det nationella stödet, som bara går att söka i höst. Eller vill ni satsa på ett teaterarrangemang i vår! Vi vill berätta för er att vi nu åter är igång med vår Kristina Lugn föreställning TACK OCH LOV ATT JAG FINNS, efter sommaruppehållet. Vi har haft  Kalmar premiär på Byteatern Kalmar Läns teater, två utsålda framträdanden med en entusiastisk publik och en fantastisk recension (bifogas). Rubriken löd: “Drabbande och roligt när skicklig trio gör Kristina Lugn teater” Barometern. Direkt efter Byteatern begav sig ensemblen till Gamleby Folkhögskola. De spelade inför hela skolan, drygt 100 personer. Föreställningen gick hem hos såväl personal som deltagare. Vi har besökt Gemla i ett samarbete mellan Växjö Teaterförening och Hembygdsföreningen, där fick man byta lokal för att all publik skulle rymmas. Vi har även besökt Hinneryds bygdegård i ett samarbete mellan Markaryds teaterförening och Hinneryds bygdegårdsförening. På lördag spelar vi i Bergs Bygdegård och nästa vecka gästspelar vi på Helsingborgs Stadsteaters lunchteater. Det blev en  fantastisk start på hösten med många publika möten i olika sammanhang. Med detta i ryggen vill jag åter igen kontakta Er för att höra om möjligheterna att gästspela i er bygdegård?

Vi har några luckor under hösten och har nu börjat lägga vårens turné. Läs mer och se trailer på hemsidan www.teaterladan.com.  Ser fram emot att höra av Er.

Hälsningar, producent.
Charlotte Aaby Hertzman