Covid 19

Det här är beslutat från regionen sprid det till era föreningar.

Då Covid 19 ställer till det för oss i bygdegårdsrörelsen ekonomiskt och några föreningar tömmer sina reserver nu. Riksförbundet kan då de inte fått några resurser att hjälpa krisande föreningar än, man jobbar på det. Så har Västra Götalandsregionen beslutat att vi får använda arrangörsstödet som hjälp till de föreningar som får slut på pengar till basala saker som el, vatten och hyror. Dock måste föreningen först vända sig till sin kommun, elbolag mm. för att få anstånd med sina räkningar. Först efter de fått ett nej från dessa kan föreningen ansöka om bidrag från arrangörsstödet för driften. I ansökan ska föreningens bokföring och kopior på de fakturor som föreningen söker stöd för vara med. Distriktet har mandat för denna lösning fram t.o.m. 31 augusti 2020.

Ansökan kan sändas till:

Västra Bygdegårdsdistriktet