Inget fiberbidrag från Leader till bygdegården

Siggarud 2020-02-09

Information om Sponsorprojektet och Leader

Styrelsen har tyvärr fått information från Leader Nordvästra Skaraborg att Jordbruksverket inte kan bevilja bidrag till fiberinstallation. Som det verkar just nu kommer övriga ansökningsposter att beviljas de närmaste veckorna. Styrelsen återkommer med mer information kring detta så snart besked har kommit.

Nya vägar för finansiering
Detta medför att bygdegårdsföreningen behöver hitta nya vägar för finansiering av fiberinstallationen. Detta då det är viktigt för Siggaruds Bygdegård att få tillgång till fiber för alla de aktiviteter som planeras och som vi vill genomföra 2020 och framåt. Vi har planerat att starta en Bioklubb och erbjuda moderna konferenslokaler, kurser och andra aktiviteter som kräver att man ska kunna vara uppkopplad.

Behöver sponsorer
För att klara detta mål söker vi nu sponsorer. För att installera en fiberanslutning saknas för närvarande 28 000kr. Och vi erbjuder alla en möjlighet att genom att sponsra bygdegårdsföreningen med 500 kr eller mer, säkerställa att bygdegården ges möjligheten att bli en attraktiv mötesplats för alla åldrar och med en stor bredd av aktiviteter.

Swisha till 123-5164488 eller betala in på Bg 5259-7358. Skriv fiber och glöm inte att lämna ditt namn så att vi kan bjuda in dig till sponsorfesten!

Tack!

Styrelsen genom ordförande Anna Pettersson, mob 0702-45 51 78

No Leader info 2020 web .docx.