Flygbildsutställning över Sävarådalen

I Sävarbiblioteket 1 december–10 januari 2022. Bibliotekets öppettider ser du här, nederst. Och se våra sponsorer!

Det är ett urval av fotografier från flygningar år 2017 den 25 maj och 23 augusti med Umeå Flygklubb och fotograferna Robert Eckeryd, Tore Ericsson, Carina Sandgren och H.P. Stolpe.

Förutom dem har Bertil Högdahl, Vivan Johansson och Håkan Karlsson medverkat i arbetet med bilderna. Den sistnämnde har för övrigt varit en hängiven utställningsdesigner utan att förskräckas av den långvariga fördröjningen som Covid-sjukan blev orsak till. Även Bertil och Vivan var fotografer vid flygningen 2016 (tidigare visad utställning).

Det här är alltså en smått historisk uställning av foton tagna för snart fem år sedan!

Alla flygbilder återfinns för övrigt i Hembygsdföreningens fotosamling Mish i albumen ”Flygfoton 2016” och ”Flygbilder 2017”.