Hänt 2017

Hänt

Vi stänger för reparation 10 november – 10 januari.

Vi ska jobba med väggarna i stora salen, spackla, sätta väv och måla, tvätta panel samt lägga in ny golvmatta. Lilla rummet blir också renoverat.

Sikfesten:

RFF ordnade traditionsenligt sin höstfest i Baracken lördagen den 04 november klockan 19.00.  Alla njöt av vår fiskbuffé med olika sorters lax, sik – och strömmingsrätter! Rasmus, Mårten och Simon stod för musiken.

Direkt efter sikfesten räknar styrelsen med att arbetet med renovering av föreningens samlingslokal Baracken fortsätter. Nu handlar det om innerväggar och golv. All frivillig arbetskraft kommer att vara mycket välkommen! Även en del vitmålning utvändigt kommer att bli aktuell under hösten.

Mönsterskatter i Roslagen!

Utflykt den 23 september. Vi fortsätter att uppmärksamma och besöka intressanta utflyktsmål i vår närhet. Denna gång blir det besök i den mycket intressanta butiken, verkstaden och utställningslokalen Båt & Byggnadsvård AB i Vreta. Vi är välkomna klockan 14.00. Till kaffe och kaka kommer vi lyssna på vad verksamheten innefattar, allt från mönsterskatter i Roslagen till oljetempera och färger och fönster. Här finns massor av kunskap och föremål för den som ska renovera såväl hus som båt. Besöket tar ca två timmar.

¨Båt & Byggnadsvårds butik och övriga lokaler ligger i Vreta på vägen mellan Kapellskär och Norrtälje, nära korsningen E 18/Gamla Väsbyvägen. På ena sidan om E 18 ligger Vreta Handel, och på andra sidan ligger ¨Båt & Byggnadsvård¨. Man kör in från E 18 ca 30 meter på Gamla Väsbyvägen och sedan vänster och fram till de röda byggnaderna längst in på området.

Pris: besöket kostar 40 kronor. Kaffe och kaka ingår i priset.

Anmälan om deltagande: gör du till Karin Mohlin på telefon 0176/40048 alt 0733-979475 eller mail: ka.mohlin@telia.comsenast den 20 september.

22.april

Den 22 april samlas vi klockan 11.00 utanför Baracken och startar årets bystädning. Fel datum hade smugit sig in i kalendariet. Efter avslutad städning bjuder Byalaget oss på varm korv med bröd, öl och läsk samt kaffe och kaka! Medför handskar och stor plastpåse! Städningen brukar ta högst 45 minuter.

25.april

Norrtälje kommun möter invånarna på Rådmansö i bygdegården i Gräddö.

Den 25 april klockan 17.00 inbjuds vi alla till Norrtälje Kommuns dialogmöte med invånarna på landsbygden, i detta fall på Rådmansö. Sop- och latrinhantering i hamnen i Refsnäs lär komma upp!

Läs vidare på länken http://www.norrtalje.se/info/om-norrtalje/dialogmoten-med-invanarna-pa-landsbygden2/

30. april Traditionellt Valborgsfirande.

Anslag om valborgsmässoafton med brasa och allsång kommer att sättas upp i byn så snart vi vet var vi kan hålla till. Just nu står en stor container i hamnen där vi brukar ha brasan. Kl 2100 tänds brasan och med början kl 2115 sjungs våren in.

26. maj RFF årsstämma i Baracken kl 1600.

Årsmötet genomfördes utan dramatik på ny rekordtid, då föreningens 40-årsfest skulle starta bara ett par timmar senare. 80 personer kom tillfesten och lät sig väl smaka av den uppskattade buffen, underhållas samt lyssna på musik. Dansgolvet fylldes så småningom och förblev så till framåt två-tiden. Kvällen blev mycket lyckad och uppskattad!

Midsommarafton samlade fler deltagare än någonsin, bl.a. beroende på att man i Gräddö i år inte genomförde det traditionella midsommarfirandet på Kalles ng.

Hamnfesten gav det  bästa resultatet i hamnfestens historia! Ett 50-tal medlemmar i RFF ställde upp för genomförandet av Hamnfesten! Ett stort tack till er alla som ställde upp! Intäkterna från Hamnfesten är av största vikt för föreningens möjligheter att hålla byn med såväl samlingslokal som dansbana och med diverse evenemang!

Barn och ungdomsdisco  i Baracken samlade också ovanligt många deltagare. Discot genomfördes första gången år 2015, och ser ut att komma att ingå bland de fasta punkterna i kalendariet.

18. februari

Enmansföreställningen  ”Från Knäpp upp till Svenska Ord”   Med Michael Blum klockan 1900 i Baracken.

Föreställningen var mycket uppskattad av de ca 60 personer som samlats för att avnjuta den.