Händer 2019

Information till RFF medlemmar. Kalendarium.

Följande aktiviteter planeras för år 2019:

23. februari:       ”Hasaloppet” Inställt p g a  snöbrist.

2. mars:

Program den 02 mars!

Masaloppet i st.f. Hasaloppet

Programmet med Hasaloppet samt bild- och filmvisning den 23 februari skjuts upp till den 02 mars p.g.a. snöbrist. Hasaloppet ersätts då av Masaloppet med tipsrunda runt byn. Du väljer själv om du vill gå, cykla eller åka skidor. Efter genomförd tipsrunda bjuder RFF på varm korv, kaffe och varm choklad vid Baracken.

Start utanför Baracken klockan 11.00.

Bild – och filmvisning i Baracken. Favoriter i repris.

Kl. 16.00 visas bilder från trålfisket ute i vår skärgård på 60 – och 70-talet. Östen Österberg berättar till bilderna. Ca 30 minuter.

Kl. 17.00 visas en film om spritsmugglingen på 30-talet på Östersjön och i vår närmaste skärgård. Ca en timme.

Kl. 19.30 visas en dramatisk skärgårdsfilm från 1940-talet, ¨Storm över Tjurö ¨ med många gamla kända skådespelare som Gunnel Broström, Adolf Jahr, Georg Rydeberg, Sigge Fürst, Sif Ruud, Erik Hell, Nils Hallberg m.fl. Ca 2 timmar.

Entréavgift för bild och/eller film 20 kronor/person, men för deltagare under 18 år är det gratis. Kaffe och saft ingår. Vill man ha något annat att dricka medför man det själv!

Välkomna hälsar styrelsen för RFF!

Baracken kommer alla dagar under sportlovsvecka 9 att vara disponibel för ungdomsverksamhet. Intresserade kan kontakta Östen Österberg på 0176/40048.

27. april:           Bystädning.

Se affisch med slutlig info på anslagstavlorna i Räfsnäs. Info meddelas även via email.

30. april:           Traditionellt Valborgsfirande på Båtsholmen. Kl 2100 tänds brasan och med början kl 2115 sjungs våren in.

11. maj:           RFF årsstämma i Baracken kl 1600.

21. juni:          Traditionellt midsommarfirande på Båtsholmen kl 1400.

6. juli:            Hamnfest Räfsnäs.

Samarrangemang med Sjöräddningsstationen och Byalaget på Båtsholmen innefattande: sjöräddningsuppvisning, loppmarknad, strömmingsstekning m m.

Senare delen av juli:          Barndisco i Baracken.  Datum m m meddelas senare.

Månadsskiftet aug-sept:              Utflykt till ännu ej beslutat resmål.

2. nov:           Sikfest i Baracken kl 1900.

Dans till levande musik. Kostnad 300:- per person. I priset ingår mat, måltidsdryck (folköl) och kaffe. Information om anmälan m m meddelas senare.

7. dec:           Luciakaffe och auktion i Baracken kl 1500.