UA-133308884-1

Att boka bygdegården

Tillgänglighetsanpassad parkeringsplats bredvid ramp till entrédörr, ledstång. Handikapptoalett. Inga trösklar. Breda dörröppningar inne på bygdegården. (Målet är att det skall skall installeras automatisk dörröppnare i entré och hörslinga i stora salen).

Bygdegårdens kalender

28
29
30

Bordsdekorationer som vasar och ljuskoppar, kandelabrar, blomsterbågar (en till yttertrappan och en till bord) ingår i hyran.

Att hyra:
Guldfärgade rosetter (100 stycken) till stolar 5 kr styck
Man kan även hyra ballongstativ till bord och golv samt olika storlekar på bordsbågar
Bordsdekoration i grönt skirt tyg
Dekoration till stolsryggar i vit tyll med grönt knytband, pris enligt överenskommelse.

Fråga uthyrningsansvarig, det finns fler tillbehör att kunna hyra/låna

Tillval:
Handdukar till toaletterna och diskhanddukar
50 kronor för alla
Finns handstöpta ljus (lång brinntid) och Kronljus att köpa till kandelabrarna
7 kr styck

Finns stolar och bord för dukning till 120 personer dock max 149 personer får vistas i lokalerna samtidigt (70 stycken svarta stolar med stoppning/skai, utan armstöd, cirka 40 stycken lila med armstöd, 80 trästolar utan armstöd, sistnämnda stolar kan även hyras utan att man lånar lokalen).

Medlemmar har 50 kronor rabatt, medlemsskap via medlemslott 100 kr/år, lotteridragning två gånger om året, klicka på länken nedan för info:
Medlemslotteri – Östra Ljungby Bygdegård

Deposition om 3 000 kronor lämnas av hyresgäst oavsett helghyra/enstaka dag, hela bygdegården eller delar av bygdegården. Depositionen återfås efter felfri besiktning

Helg i samband med nyårsafton och midsommarafton är inte bygdegården uthyrningsbar.

KOSTNAD

– Bygdegården sön-tor: 1 500 kr per dag (inkl pianobar 2 000 kr). Fredagar kan hyras förutsatt att ingen helgbokning är gjord och att lokalen återlämnas i städat skick samma kväll. Registrerade föreningar 800 kronor halv dag/kväll eller enligt överenskommelse.

Bygdegården ”helg”: 3 000 kr,  från tor kl 08.00 till lör kl 12.00 / fre kl 08.00 till sön kl 12.00. Extradagar, tillägg 1 000 kr per dag. (OBS! Lördagar kan aldrig hyras som en ”enstaka dag”). Nyckelöverlämning görs i regel dagen innan vid helguthyrning, förutsatt att denna kväll inte redan är bokad av någon annan). Inkl pianobar (40 kvadrat) 3 600 kr, 20 personer

– Bygdegården söndag: 1 500 kr. Kan bokas tidigast en månad innan förutsatt att det inte är bokat en helguthyrning sedan tidigare.

– Studielokal med pentry, max 25 personer: 600 kr per dag, ingång från gavel. Alternativt ingång från framsidan inkl foajé och kök 1 000 kr per dag.

– Pianobar/loge söndag-torsdag (fredagar kan hyras förutsatt att ingen helgbokning är gjord och att lokalen återlämnas i städat skick samma kväll), inkl bygdegården förutom stora salen, 1 500 kr per dag.

– Bygdegården söndag-torsdag (fredagar kan hyras förutsatt att ingen helgbokning är gjord och att lokalen återlämnas i städat skick samma kväll), exkl pianobaren, 1 500 kr per dag.

– Hela bygdegården måndag-torsdag 2 000 kr per dag (fredagar kan hyras förutsatt att ingen helgbokning är gjord och att lokalen återlämnas i städat skick samma kväll).

Den som hyr lokalen skall vara myndig, kunna legitimera sig och ha tecknad hemförsäkring. Den som undertecknat kontraktet skall personligen närvara under tillställningen och också ansvarar för brandskyddet dvs att utgångar inte blockeras eller att max antal personer (149 st) i lokalen inte överskrids, brandskyddsrutin. Vid ungdomsfest (18-25 år) krävs minst en ordningsvakts närvaro under hela evenemanget.

Hyresgästen ansvarar både för sig och för sina gäster och föreligger eventuella samhällsrestriktioner måste dessa följas.

Hjälp med städning, dukning, möblering av stora salen och/eller utsmyckning av lokalen eller ansvarig i köket under festen? Serveringshjälp? Hör med uthyrningsansvarig.
Vi står gärna för underhållningen, sång och musik:   RH Music Group

Kontaktformulär till uthyrningsansvarig

Uthyrningsansvarig Gina Widén Horvat
Sms: 070-175 12 83

Öppna fotot

Dokumenten öppnas upp i nya flikar

HYRESKONTRAKT, Worddokument

Hyresregler, Worddokument

BRANDSKYDDSINFORMATION

Brandskyddsansvar för hyresgäst, Worddokument

HYRESKONTRAKT – att användas vid en periodisk uhyrning, återkommande , Worddokument

Checklista vid städning, ett praktiskt hjälpmedel!
(öppnas i Word)

Vid utebliven städning faktureras hyresgästen av städbolag med tillägg av uthyrningskostnad för mellandagar till städning är utförd. Avdrag göres på lämnad deposition. Städbolag kontaktas inom 24 timmar efter hyresperiodens slut.

Den som tecknar hyresavtalet skall stå för arrangemanget och vara närvarande på bygdegården vid evenemanget.

Vid ungdomsfest (18-25 år) krävs minst en ordningsvakts närvaro under hela festtillfället.

_ _ _

Visning enligt överenskommelse. Inbetalning av hyresbeloppet = slutlig bokning och vara till föreningens konto fyra veckor före uthyrningstillfället (eller så snart som möjligt när bokning företagits om hyresperioden ligger närmare i tiden än tre veckor).

Bankgiro: 762 – 4208
Swish: 123 441 98 83

Vid avbokning måste detta ske minst fyra veckor före uthyrningshelgen, annars debiteras hyresgästen halva hyresbeloppet. Vid avbokning måste detta göras via kontaktformulär alternativ telefonkontakt för bekräftelse av uthyrningsansvarig. Avbokning kan inte göras via sms eller intalande på telefonsvarare.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Maxantal
Studiesal 25 personer
Bygdegården 149 personer, OBS! Matgäster max 128 personer.

studiesal

Studiesal för 25 personer