• Nyheter

Gudrun Norman Vakk tilldelas det första priset ur Uno von Corswants minnesfond

Mångårig styrelsemedlemmen i Östergarns Bygdegård Kulturhuset Gudrun Norman Vakk tilldelades på torsdagen (24/11) det första priset ur Uno von Corswants minnesfond, skapat av Kulturföreningen Roxy.

Styrelsen, som på Christina Kallings Larsson initiativ. nominerade Gudrun till priset gläds å hennes vägnar.

Motivering:

Gudrun är städse närvarande vid de olika kulturaktiviteterna som den livaktiga föreningen på Östergarnslandet anordnar. Det är exempelvis musik-, teater-, film- och sommarens samtals-kvällar.
Med ett leende på läpparna och med ett hjärta fyllt av omsorg, så ser Gudrun till att det finns hembakat till det uppskattade kaffet i pauserna. Från Gudruns egna odlingar blir alltid kaffebordet dessutom försett med de vackraste av blommor. Gudrun är en klippa som trofast verkar i bakgrunden och därmed är en ”möjliggörare” för att kulturen även lever på landsbygden.

Läs om prisutdelningen i Hela Gotland.

Foto: Ingemar Nilsson