Årsmöte 19 februari 2023

Föreningen hade kallat till årsmöte söndagen den 19 februari och en liten, men engagerad skara samlades i bygdegården. Sedvanliga årsmötesförhandlingar genomgicks under trygg ledning av årsmötesordförande Olof Thomsson.

Från den innehållsrika verksamhetsberättelse kan nämnas:

• att våra evenemang har varit välbesökta, men att publiktillströmningen fortfarande totalt ligger lägre än åren innan pandemin
  • att vår hemsida blivit ett alltmer effektivt verktyg för att marknadsföra vår bygdegård samt
  • att styrelsemedlemmen Gudrun Norman Wakk under verksamhetsåret tilldelades Kulturföreningen Roxys stipendium till Uno von Corswants minne.

Till ny styrelse omvaldes Katarina Michanek, ordförande, och ledamöterna Gudrun Norman Vakk, Christina Kallings Larsson, Eva Valentinsson, Torsten Andersson, Sverker Eriksson, Christer Jonson och Tom Carlson samt nyvaldes Susanne Vedin. Anders Lignell avtackades för sitt mångåriga, gedigna arbete som föreningens kassör.

Årsmötet avslutades och, efter en stunds samvaro vid kaffe med Gudruns hembakta semlor, möttes den nya styrelsen för att konstituera sig samt för att lägga en första plan för det kommande årets verksamhet utifrån den av årsmötet antagna verksamhetsplanen.

Årsmöteshandlingar, inklusive verksamhetsberättelse och verksamhetsplan, kan läsas på vår hemsida där också information om kommande evenemang och aktiviteter regelbundet uppdateras.

Katarina Michanek