• Hem
  • Aktiviteter

MUSIK: Dalia Munck & Gotland Brass tolkar Eva Dahlgren

Bygdegårdskonsert nr 4

I sällskap med den gotländska sångerskan och låtskrivaren Dalia Munck ger sig Gotland Brass ut på bygdegårdsturné med Dalias personliga tolkningar av Eva Dahlgrens musik. De musikaliska arrangemangen kommer från den nyblivna gotlänningen Jakob Norins penna.

Dalia Munck bodde sina första 12 år i Hälsingland. Därefter flyttade hon med familjen till Gotland, ön hon aldrig vill flytta ifrån. Musiken var en central gestalt i hennes familj och hon lärde sig många av Taubes visor redan som 10-åring. Med den svenska visskatten som grund har Dalias musikaliska uttryck färger av både det klassiska och moderna. Hennes röst är vass och len på samma gång, hon sjunger rakt ut och rakt in i hjärtat.

Senast Gotland Brass spelade med Dalia var 2014 med programmet Kärleken är ett landskap.

Arrangör: Gotlandsmusiken

Biljettavgifter
Ordinarie: 230 kr
Studerande: 100 kr