• Nyheter
  • Inställt på på grund av Corona-restriktioner. Bygdens söner 20/11 kl.19:00, Nässjö Teaterförening - en del av Riksteatern

Inställt på på grund av Corona-restriktioner. Bygdens söner 20/11 kl.19:00, Nässjö Teaterförening – en del av Riksteatern

Inställt på på grund av Corona-restriktioner.

Fredagen den 20/11 kl.19:00 ger Riksteatern föreställningen Bygdens söner.

När Roger och Patrik var tolv år var de först på plats vid en trafikolycka och räddade ett liv tillsammans. Den sommaren var de bygdens stolthet. Bara några månader senare var deras vänskap över för alltid. Vad var det som hände egentligen?

Tjugofem år senare bor Roger kvar i byn, djupt rotad i jaktlaget och lanthandeln. Här bor också det lokala kulturlivets stöttepelare Birgitta, hennes man Staffan som är expert på precis allting, och nyinflyttade fotografen Beata som förtvivlat försöker förstå landsbygdens sociala koder.

Så flyttar Patrik plötsligt hem. Gamla spöken väcks till liv, och snart hotas Rogers plats. Man sitter hänförd i gemenskapen.

Man sitter hänförd inför både texten och Peter Janssons gestaltande av alla roller”, Norrköpings Tidningar

Boka på 070-324 00 68

I samarbete med Norra Sandsjö Bygdegårdsförening och Nässjö Kommun