Till Riksförbundet
Gå till distrikt

Årsmöte 2021

Föreningshusets årsmöte 2021 äger rum lördagen den 27/2 kl 10.00

Bygdegårdarnas Riksförbund har anbefallt oss att genomföra årsmötet enligt stadgarna, dvs senast 28 februari. För att kunna göra det i dessa tider, med rådande Coronapandemi och restriktioner för fysiska möten, krävs att vi anordnar ett digitalt möte. Bygdegårdarnas Riksförbund har rekommenderat videokonferenssystemet Zoom och vi ska använda det.

Det ställer oss inför en del nya utmaningar både tekniskt och mötesorganisatoriskt sett. Det bästa sättet att använda Zoom är från en dator, men det går också från ”padda” eller ”smartphone”. Det krävs också en förtidsanmälan för att vi ska kunna ge tillgänglighet till systemet. Vi skickar då en uppkopplingslänk till er via mail. När det är dags att ansluta sig klickar man på länken. Har man inte Zoom redan installerad på datorn får man initialt ytterligare en länk för att installera Zoom. Därefter kan man koppla upp sig mot systemet. Bygdegårdarna har tagit fram en lathund för Zoom. Det är de första 10 sidorna som är relevanta för dem som inte administrerar själva mötet.

Bygdegårdarnas instruktion för Zoom:  Lathund_zoom.

Handlingarna för årsmötet publiceras här:  Årsmöte 2021

Skicka mail till lars.anundi@gmail.com senast söndagen den 21/2. Ange:

• Namn på deltagare (det kan ju finnas mer än en vid samma uppkoppling)
  • Mailadress
  • Telefonnummer som vi kan nå er under mötet

Inbjudan till testmöte

För att kontrollera att tekniken fungerar ordnar vi möjlighet till att delta i ett testmöte onsdagen den 24/2 kl 19.00.

Ni som anmält er till årsmötet får en inbjudan att delta i testmötet. Med inbjudan följer en länk som ni klickar på. Har man inte Zoom redan installerad på datorn får man initialt ytterligare en länk till att ladda ner och aktivera Zoom, se vidare lathund för Zoom.

Inbjudan till själva årsmötet

Ett par dagar innan mötet får ni ett mail med inbjudan och länk för uppkoppling till själva årsmötet. Håll reda på att det är rätt länk och inte länken till testmötet.

Årsmötet den 27/2 kl 10.00

Det kommer att finnas möjlighet att koppla upp till årsmötet 30 minuter i förväg. Det rekommenderas att ni går igenom möteshandlingarna före mötet och har dem tillgängliga under mötet, för på själva mötet kommer vi inte att redovisa dem i detalj.