• Hem

Om Bygdegården

Vi är den kreativa lokalen mitt i bygden

Ljustorps Bygdegård består av flera lokaler:
Kök, samlingslokaler, Bygdetorget, kanslier för ett antal föreningar i bygden, förråd till uthyrning och affärslokal.

I lokalerna bokas många olika arrangemang, små som stora. Vi har plats för både teater, fest och möten av alla de slag.

Bygdegården rymmer 149 personer i en stor och två mindre salar.

Det är handikappanspassat med ramp vid ingång och anpassad toalett på mellanplan där bla stora salen och köket finns.

Vi har konferensutrusning, hörslinga, fullt utrustat kök, ljudanläggning, OH-kanon och tillgång till Wifi.

Vi hyr ut enklare stolar och bord till andra arrangemang.
Kontakta kansliet för informtion och prisuppgift.

Ljustorps Bygdegård ägs av Ljustorp Bygdegård ekonomisk förening. Vårt kansli och bibliotek finns i källaren på Bygdegården, det vi idag kallar Bygdetorget. Dit finns en liten hiss för dig som behöver.

Vi driver ett flertal projekt som anknyter till lokalen, vårt verksamhetsområde eller den mark vi äger. Just nu (2023) driver vi ett Leaderprojekt som heter ”Groddplats Ljustorp”, se länk.

I affärslokalen finner ni Daniel Göksu & Ljustorps Handel.

Byamacken är en annan av våra hyresgäster och samarbetet sker med Qstar.

Bygdegården är och ska vara ett naturligt centrum i Ljustorp!
Välkomna till oss!

Våra finansiärer till projektet Groddplats Ljustorp