Hyresregler

Instruktioner för hushålls-/storköksutrustning finns i två plastmappar, som ligger på rostfri hylla i köket. Finns även häftade på väggar.

Allt som använts ska återställas i ursprungligt skick. Glas, porslin, bestick och annan köksutrustning ska t.ex. diskas och placeras i skåpen.

Spisar, ugnar, kyl, frys och diskbänkar rengöres ordentligt. Obs! Rostfria ytor avtorkas väl.

Köksgolvet ska städas av och våttorkas.

Medhavda varor och dekorationer medtages, såvida inte löfte om annat erhållits.

Använda bord avtorkas.

Hushållssopor packas i papperspåsar och slängs i tunnan för komposterbart avfall vid lastbryggan.

Övrigt avfall läggs i sopsäckar, som slängs i tunnan för brännbart avfall vid lastbryggan.

Skadat och sönderslaget porslin mm ska redovisas för vaktmästaren.

Hyra och ersättning för ev. sönderslaget inbetalas via bankgiro, 240-0901, (blanketter finns på kontoret) senast efter en vecka såvida inte annat avtalats.

Husgeråd och annan utrustning som tillhör bygdegården får inte lånas ut och därmed inte heller lämna lokalen.

Observera – Det inte är tillåtet att röka i bygdegården.

Observera – Parkettgolvet i Stora Salen inte får våttorkas.