• Nyheter

Ny distriktsstyrelse vald på stämman

Distriktets ordförande Solveig Carlsson omvaldes på distriktsstämman i Jät den 14 april.

Till ledamöter i distriktsstyrelsen valdes Michael Holmér, Tegnaby, Yngve Sunesson, Markaryd, och Christine Hansson, Tegnaby, alla omval, samt nyvaldes Lars Nilsson, Gäddeviksås. Till ersättare i styrelsen omvaldes Emma Christiansen, Växjö, och nyvaldes Eva Sjöö, Tävelsås.

Ledamöter i styrelsen från medlemsorganisationerna är Olof Stenemo (4H), Monica Pihl (C-organisationerna) och Elisabeth Hermansson (SV).

Till revisorer för 2019 omvaldes Vidar Lundbäck, Hallaryd, och Eva-Britt Johansson, Bråthult.

Till ordinarie ledamöter i valberedningen valdes Lars Lundgren, Bråthult, (sammankallande), Alf Torstensson, Videsborg, och Harriet Isakson, Loke, med ersättarna Isabel Kratz, Ösjöbol, och Anna-Karin Åkesson, Rävemåla.

Förbundets vice ordförande Anders Karlsson medverkade på stämman. Han ledde diskussionen om förslaget till idégrund och nya stadgar, som ska behandlas på förbundsstämman i början av juni i Värnamo.

Han avslöjade också att Landlotten i år gett ett bidrag till Bygdegårdarna på 1 240 000 kronor som förbundsstyrelsen inom kort ska besluta om fördelningen av.