SOMMARENS AKTIVITETER

Nu kan sommarens höjdpunkt, midsommarfirandet, summeras. Solen sken, vi hade världens kanske bästa orkester med Perra och Kalle Moraeus och deras musikvänner samt en massa glada besökare på vår festplats. Och Inte minst våra dansledare Anki med Signe och Agnes som förgyllde firandet. Efter dansen var det många som tågade ner till Hornberga Gård med mer musik och firande där. Vi kan vara nöjda med hela dagen!

1. Arbetet med bystugan
Ett tappert gäng har skrapat och skrapat på vår oändligt stora bystuga under ledning av Göran Björck. Efter idogt underarbete har vi lagt på två lager Falurödfärg och vitmålat många foder och fönsterfoder. Efter kittning av bågar återstår bra slutmålning av fönsterbågarna. Vi har uppfyllt årets ambitiösa mål att underhålla huset. Nästa år då tar vi fram skrapor och penslar igen – välkommen åter sommaren 2024 kära medlemmar.
2. Årets traditionella grillfest
Årets grillfest den 22 juli  blev en lyckad och trevlig tillställning med nästan alla generationer representerade från Bjus och Hornberga. Mysig gemenskap, pianoackompanjerade sånger, drinkar, god mat och tal.
3. Räkor och vinprovning – all Inclusive
Fredagen 18 augusti var det räkafton med vinprovning för våra kära medlemmar. En lyckad tillställning med glada tillrop och bank i borden. En medlem skriver ”Tack för en underbar kväll. Ni är fantastiska att ordna fester. Jättegod mat – västerbottenpajen var helt underbar. Janne W var glad och pigg i sitt anförande och det är alltid mysigt med Ola vid pianot, Tusen kramar till festkommittén Bodil, Lars, Anita och Göran Janne o Madde för deras fina arrangemang”.
Styrelsen för Hornberga Bystugeförening