Om bygdegården

Den första juli 2016 överlät Svenska kyrkan församlingsgården i Hjärtlanda till byalaget.
Vi blev medlemmar i Bygdegårdarnas riksförbund och församlingsgården blev Hjärtlandagården.

Hjärtlandagården totalrenoverades 2019 och har fräscha lokaler med nytt kök och är tillgänglighetsanpassad. Perfekt lokal för fest, bröllop, dop, minnesstunder, kurser mm.

Stora salen har vid dukade bord, plats för 72 personer. Där finns projektor med duk, ljudanläggning, hörslinga och Wifi.

Hjärtlandagården ligger i en naturskön miljö mittemot Hjärtlanda medeltida kyrka.

På gården finns en grillplats med tak samt en altan som även kan nyttjas som scen.
För sommarfesten finns utemöbler för ca 60 personer.

Till Hjärtlandagården hör också det som tidigare var de gamla kyrkstallarna. Där finns en bar, två trivsamma lokaler, en med braskamin, samt sittplatser i de gamla spiltorna.

I anslutningen till Hjärtlandagården finns en ”medeltida” lekborg.