UA-135056124-1

Om Halla Sockenförening

19/3 2008 läggs Halla Hembygdsförening och Broe Bygdegårdsförening samman och en helt ny förening bildas, Halla Sockenförening.

Föreningen är aktiv med evenemang både i bygdegården och även ute i socknen. Det är allt från musikfester, loppisar, föreläsningar och varierad kursverksamhet och mycket mera.

Föreningen jobbar även kontinuerligt med förbättringar av bygdegården.

Socknens huvudsakliga samling och mötesplats är bygdegården. Halla bygdegård ligger i centrum på ön, vackert belägen i den öppna Hallabygden. Det är den största samlingslokalen för de tre socknarna Halla, Viklau och Sjonhem och den kan ta in 149 personer.

Vid Gotlands Bygdegårdsdistrikts årsmöte 17 april 2016 utsågs Halla Bygdegård till Årets Bygdegård 2016, med motiveringen ”för sitt miljöarbete och upprustning av bygdegården”.