Gravendals Bygdegård

Bygdegården är en byggnad med flera användningsområden.

Ovanvåning

Vi erbjuder en lokal passande att hyra för möten, evenemang och festligheter. Här finns en stor och mindre sal i direkt anslutning till varandra, toalett och kök. Handikapps ramp finns vid en av entréerna till ovanvåningen och toalett är handikappanpassad. Bygdegården är välbevarad i sitt originalskick från 60 talet och har bruks charm.

Källarplan

Här finns bastu med anslutande dusch och omklädningsrum. Bastun rymmer 6-8 personer. Du hittar också vår välutrustade tvättstuga med tre tvättmaskiner, två torkrum och mangel.

Utanför bygdegården finns gott om parkeringsmöjligheter. Observera att tvättstugan endast får bokas/nyttjas av medlemmar i föreningen. Vid hyra av någon av bygdegårdens delar ansvarar hyrestagaren själv för städning.

Antal tillåtna personer i lokal (ovanvåning)

Stora salen 136 (vid dukat bord)

Lilla salen 16

Priser vid uthyrning, icke medlem:

Ovanvåning bygdegården (stor och liten sal)

• 1 dag 500kr
  • Fredag -söndag 2000kr
  • 1 vecka 3500kr

Bastu

• 1 person 50kr
  • 2 personer eller fler 30kr/person

Är eller blir du medlem i vår förening har du mer förmånliga priser vid hyra och du får även möjlighet att boka tvättstuga. Vill du veta mer om våra uthyrningsmöjligheter eller är intresserad av medlemskap? Kontakta ansvarig person i vår förening. Du hittar oss under – Kontakta oss