Om Flatviksgården

Flatviksgårdens bygdegårdsförening finns för att bevara och utveckla Flatviksgården som en samlingsplats i bygden.

På Flatviksgården kan du känna historiens vingslag under fötterna när du går på de gamla golvtiljorna. Här har skollärarinnan och de många skolbarnen gått, och gudstjänstfirarna och lägerungdomarna, mullebarnen och pubbesökarna, kransbindarna och fågelentusiasterna och många, många fler. Är du den nästa som går på de gamla golvbrädorna? Kanske vill du boka gården för din egen fest, eller komma och vara med på de olika arrangemangen – eller varför inte själv stå för ett arrangemang?

Flatviksgården byggdes på 1880 talet och Flatviksgårdens bygdegårdsförening bildades 1983 för att bevara och utveckla gården som en samlingsplats i bygden. Läs mer i flikarna om gården och allt det som händer här.