• Hem

Reviderade stadgar

Föreningens stadgar. Det är över trettio år sedan föreningen bildades. De förutsättningar som då gällde är inte aktuella längre. Bygdegårdsföreningen bildades av Boksjö byamän samt Boksjö Fritids och Idrottsförening. Förändringarna är framför allt att Fritids och Idrottsföreningen lades ner när bristen på föreningsfunktionärer blev alltför stor. Medlemskap genom byamännens sammanslutning betalades ur byamännens kassa. Ansvaret för inbetalning av medlemsavgiften överfördes genom byastämmobeslut på den enskilde. Detta har tillämpats och fungerat under ett antal år. Dessa två förändringarna medför att frågan om medlemskap enligt de ursprungliga stadgarna inte längre är relevanta. Det har också gjorts ett par andra revideringar med anledning av ändringarna i frågan om medlemskap i föreningen.

Boksjö BGF reviderade stadgar 2020-03-06 1a dragningen

Klicka på den gröna texten ovan för att se de nya stadgarna.