Lucia och Auktion den 30 nov.

Det var en fin kväll med lite snö och några grader kallt. Perfekt för en

Auktion med Jonas

Luciakväll.Kvällen inleddes naturligtvis med Luciatåget där 15 barn deltog. Stora som små. Kyrkoherde Anna J Evertsson tackade och berättade lite om vad vi väntar på i Advent. Alla barnen fick en liten present som tack för framträdandet. Efter Gott kaffe och hembakta kakor som syföreningens damer bidragit med så inleddes auktionen. Jonas Torstensson höll i klubban. Det gick som en dans. En liten grötpaus och så fortsatte auktionen. Det var lite färre i publiken än vanligt men de som var där var flitiga köpare. Kvällen avslutades med dragning på lotteriet bl.a. lottades 2 varukorgar med olika innehåll ut till glada vinnare. Alla intäkter går till välgörenhet. Ett stort tack för allt arbete går till syföreningen.