• Bygdegården - en plats för fest!

Bygdegården – en plats för fest!

Boka gamla Nickebo skola när du ska fira studenten, bröllopet, jubileum eller ha konferens. Festlokal och konferenskök.

Skolvägen 6, Karbenning, Norberg. Privatperson 2000 kr/dag. Företag 3000 kr/dag. I hyran ingår att ni får tid för städning.

Kommunen täcker hyreskostnaderna för ungdomsföreningar genom landsbygdsbidraget.

Vill du boka?

Ring Mari 070-3211449 eller mejla info@karbenning.se. I kalendern ser du lediga tider:

Bokning Bygdegård

Tillgänglig
Bokad hela dagen
Bokad del av dag
Lilla rummet
Stora salen

Detaljerad prislista bygdegården i Karbenning

Konferenspaket

500 kr per person + moms (vid minst 10 personer) lokalhyra tillkommer. I priset ingår lunch, fika, konferensutrustning samt städning.

Övriga priser

Priset avser hyran av lokaler för möten och familjefester.

Du ansvarar själv för städning, eller betalar för tjänsten 330 kr/ tim exklusive moms.

Priserna avser hyra för heldag, morgon till kväll. Vid fest ingår tid för städning i hyran, beroende på hur lokalen är uthyrd morgonen därpå.

Det går även att hyra halvdag som är max 4 timmar, tex. om en förening vill ha sitt årsmöte i lokalen.

Vid fest på kvällen är det heldagspris som gäller inkluderar då även tid för iordningsställande och städning som ombesörjs av hyresgästen. Går även att köpa städning för faktisk kostnad, 330 kr/tim exkl moms.

Depositionsavgift

Tas vid uthyrning för fest. Depositionsavgiften är 2 000 kr.

Övernattning är ej tillåtet i lokalerna enligt de brandskyddskrav som finns.

OBS! Max 150 personer får vistas i lokalen (100 matgäster)

Hyra av konferenslokal inklusive tillgång till kök

Privatperson/förening, icke medlem

2000 kr / heldag

1000 kr / halvdag

Privatperson, medlem KEF

1000 kr / heldag

500 kr / halvdag

Kommersiella företag, medlem

1500 kr / heldag + moms

750 kr / halvdag + moms

Kommersiella företag, icke medlem

3000 kr / heldag + moms

1500 kr / halvdag + moms

Hyra av idrottshall

Förening/privatperson, medlem i KEF       200 kr / halvdag

Förening/privat person, icke medlem        400 kr / halvdag

Kommersiella företag, medlem                     200 kr exkl moms / halvdag

Kommersiella företag, icke medlem           400 kr exkl moms / halvdag

Hyresvillkor

Karbenningbygdens ekonomiska förening (KEF) upplåter Bygdegården till föreningar och enskilda enligt följande villkor. Hyresgästen får en elektronisk kopia av villkoren vid hyrestillfället.

Hyresgästen förbinder sig att:

• Lokalen endast används till den typ av tillställning som anges vid hyrestillfället och att själv vara närvarande vid densamma.
  • Antalet deltagare är högst 150 personer.
  • Förvara nyckel väl och inte låna ut denna till obehörig. Förlorad nyckel ersätts med faktisk kostnad.
  • Vårda lokaler och inventarier väl samt anmäla och ersätta eventuell skada som uppkommer under hyrestiden.
  • Informera sig själv och övriga gäster om var brandredskap och nödutgångar finns.
  • Utrymningsdörrarna inte är blockerade av bord, stolar eller annat.
  • Levande ljus (även värmeljus) är placerade i säkra ljusstakar.
  • Förbudet mot fyrverkerier och smällare respekteras.
  • Marschaller är placerade med underlägg och minst 2 meter från byggnaden. (Får heller inte ställas på yttertrappan).
  • Rökning sker endast utomhus och fimpar plockas bort. Tänk på att gården delas med daghemmet.
  • Tillställningen avslutas senast kl. 22.00 (sön. – tors.)
    01.30 (fre. – lör.) se till att fönster och dörrar mot närboende är stängda efter kl. 21.00 (alla dagar)

Checklista när lokalen lämnas se till att
Alla utnyttjade utrymmen är väl städade (om inte annat avtalats).
Använd köksutrustning är diskad och återställd.
Glas och bestick är torkade med handduk.
Levande ljus är släckta.
Spisen, diskmaskinen och kaffebryggaren är avstängda samt
att vattenkokarens kontakt är utdragen.
Vattenkranar är avstängda och diskmaskin rengjord.
Inte lämna kvar stöldbergärliga föremål på synlig plats.

KEV ansvarar inte för kvarlämnande saker (se nedan).

Alla sopkärl är tömda och sopsäckar/-påsar är bortforslade.

(Kompost + Brännbart i kärlen utanför Förskolan. Källsortering finns vid  ÅVC vid Karbenning Station)

Stänga och låsa alla dörrar och fönster.

Observera:

• Uppge om du behöver tillgång till kök redan vid bokning eftersom speciella hygienregler gäller för konferensköket.
  • Betalning sker kontant eller mot faktura.
  • Städning ingår ej i hyran. Städa själv. Städning kan köpas för en kostnad på 330 kr /tim exklusive moms.
  • Återställ rummen enligt standardmöbleringen.
  • Hyresgäst är alltid ersättningsskyldig för skador på fastighet och inventarier.
  • Föremål som tillhör gästerna är inte försäkrade mot stöld eller brand och förlust eller skada ersätts inte av KEF.
  • Pälsdjur får inte vistas i lokalerna
  • Övernattning är inte tillåtet i lokalerna enligt de brandskyddsregler som finns.

Kontakt

Boka genom info@karbenning.se eller slå en signal till Mari Pettersson 070-3211449.