Årsmötet 2023

Att nära en tredjedel av medlemmarna kommer på årsmötet – det är det inte många föreningar som kan skryta med. Men i Dalfors den 18 maj deltog 30 personer på årsmötet – nytt rekord!

Årsmöte 2023
30 personer slöt upp på årsmötet. Efteråt blev det fika med hembakt.

När så många människor kommer samman, och det dessutom bjuds på fika efteråt, blir det inte bara ”sedvanliga årsmötesförhandlingar” som det brukar heta. Här fanns plats också för samtal med nya och gamla bekantskaper.

Ny ordförande

Anki Almstedt, som varit ordförande de senaste tre åren, hade avsagt sig omval. Nu valdes i stället Anders Bohman till ordförande för Dalfors bygdegårdsförening.

Även Birgitta Kax Stenberg hade avböjt omval. I hennes ställe valdes nu Antilla Antinoja in i styrelsen. Lennart Hansson omvaldes, och både Lisbeth Hansson och Karin Wennermark har ett år kvar på sina mandatperioder.

Anna Koivula omvaldes som suppleant och Jerker Andersson har ett år kvar på sitt mandat som suppleant.

Tack – men inte hejdå

Anki Almstedt och Birgitta Kax Stenberg avtackades med blommor för sina insatser i föreningen. Men båda har lovat fortsätta bidra på olika sätt i aktiviteter och arrangemang. Det tackar vi särskilt för!

Det är också en påminnelse om att man inte behöver sitta i styrelsen för att vara aktiv i Dalfors bygdegårdsförening. Det är när vi är många som hjälps åt det är riktigt kul att jobba med till exempel Dalforsdagen, midsommarfirande och annat vi hittar på.

Protokoll från årsmötet skickas ut i mail till medlemmarna inom kort.

Är du inte medlem? Så här blir du det!