• Hem

Hyr bygdegården

Dalby bygdegård lämpar sig för alla sorters fester. Som medlem har du kraftigt rabatterat pris.

Den är främst populär för de som gifter sig i närliggande Dalby kyrka, till dop och födelsedagsfester. Lokalen rymmer 100 gäster. Det finns en rullstolsramp på baksidan.

Då lokalerna används till förskoleverksamhet på dagtid under veckorna kan du endast hyra bygdegården på kvällar och helger. Övernattning är ej tillåten.

Priser

För att säkerställa en ren lokal för nästa gäst eller förskoleverksamheten så använder vi städfirma. Kostnaden ingår i hyresavgiften vid hyra helg. Som medlem i bygdegården (sedan 1 år) har du kraftigt rabatterat pris vid hyra.

Helg:  8 000 kr inklusive moms.
Med helg avses fredag klockan 19 till söndag klockan 14. För tilläggshyra av konferensrum för t ex barnrum tillkommer 300 kronor.

En dag (för ex. dop/namngivning): 1000 kr

Barnkalas: 500 kr

Städfirma behövs inte vid hyra av en dag eller barnkalas.

Möteslokal: 100 kronor/ kväll. Rummet rymmer ungefär åtta personer. I priset ingår bord, stolar, porslin och tillgång till kök.

Vi använder oss av städfirma 55+. Vi ombesörjer alla kontakter med dem, så kan du fokusera på festen.
Vi har även kontakter med bussbolag samt cateringfirma och florister om så önskas.

Bild på de tallrikar, bestick och glas som finns i bygdegården.
I bygdegården finns allt för en komplett dukning.
Så bokar du bygdegården

Se om önskat datum är ledigt i kalendern.

Skicka en förfrågan till uthyrningsansvarig, se kontaktuppgift nedan. Ange önskad dag, namn och kontaktuppgifter så återkommer vi.

Om förfrågan beviljas så skickar vi mer information och betalningsinstruktioner. Betalning är lika med bokning.

Vid avbokning får du tillbaka halva bokningskostnaden.

Available
Booked
MTOTFLS
Villkor
  • Betald avgift = bokning. Vid avbokning återbetalas halva summan.
  • Skador på lokal och utrustning ska ersättas. Ej åtgärdad åverkan polisanmäls.
  • Var aktsam och inte låna ut nyckel till obehörig. Borttappad nyckel faktureras.
  • I de fall där städfirma inte krävs ska lokalen och utomhusytor vara väl städade och iordningställda enligt anvisningar (se skriftliga instruktioner i bygdegården). Ej godkänd städning debiteras.
  • Brandskyddsanordningarna ska göras kända för samtliga närvarande.
  • Hyresgästen ska personligen närvara vid uthyrningstillfället.

Exempel på dukning i bygdegården

Lokalen har ljusinsläpp från båda sidorna.

Uthyrningsansvarig

Sara Dahlström